St. Patricks Day

18 maart 2012 - Galway, Ierland

Hallo allemaal

Dat flink aan me rapport werken zondag is niet echt gelukt (ik was net weer bezig maar vond het leuker om me blog te schrijven XD).

Maandag was de baas er niet en gek genoeg betekend dat altijd lekker hard werken, ik heb veel kunnen doen. ’s Avonds was er een vergadering van de theatre board, Colm was er niet dus ik mocht in me eentje er naartoe. Nou dat was wat…. een vergadering van 2 uur waarin helemaal NIKS besproken is. Het probleem is dat het een vrijwillige organisatie is en dat iedereen andere belangen heeft.. Gelukkig ben ik nogal iemand die zegt wat ze denkt waardoor ik de vergadering in iedergeval met waarschijnlijk een uur heb kunnen versnellen.. maar het was wel interessant. Heel het theaterverhaal kent een ingewikkelde geschiedenis dus het is lastig om alles te volgen. Ik ga dinsdag proberen om dit helemaal tot in de puntjes te snappen. Ow ja we hebben trouwens een nieuwe aanwinst in het team. Een klein Italiaans meisje genaamd Michela (je schrijft haar naam dus zo mam, heb het maar even gecheckt :P). Tina had ook een vergadering op maandag en we hadden afgesproken dat we op elkaar zouden wachten en dan samen terug zouden fietsen. Michela kende we weg nog niet en moest dus ook wachten. Dat arme kind heeft dus (dankzij mij) op haar eerste dag tot 10 uur op kantoor gezeten…).

Dinsdag was Colm er ook niet wat weer zorgde voor een dagje goed werken en de dingen doen die al een hele tijd op de planning stonden :). Ik had ’s middags nog een vergadering over het budget van het theater. Voor de rest lekker rustig dagje.

Voor Ada English moest er een bord ontwikkeld worden (van 8 bij 4) om tijdens St. Patricks Day in Ballinasloe op te hangen (de parade is vandaag, de dag na st patricks, dus ik ga zo maar eens kijken of die hangt). Dit was nogal een gedoe.. maar om een lang verhaal kort te maken: het is gefixt :D. Het is grappig om te zien dat het nu echt wel ‘mijn’ projectje begint te worden. Woensdag was trouwens net zo productief als dinsdag en hetzelfde met donderdag.

Op vrijdag was de baas weer terug en dat merkte ik jammer genoeg ook in me werkstijl. Er kwam niks meer uit me handen. Dit kwam meer omdat ik al me klusjes gedaan had en nu nieuwe klusjes nodig had en ik nogal veel vragen had voor Colm voordat ik verder kon. Alleen Colm was weer eens van hot naar her aan het rennen dus uiteindelijk om 6 uur me gesprek gehad :), ik kan weer aan het werk dinsdag (ben vrij maandag). ’s Avonds gezellig met Michela gegeten (Tina en Maja waren ’s middags naar Limrick vertrokken om St. Patricks day te vieren en ze zijn maandagavond pas weer terug). Ik had lekker de openhaard aangedaan en we waren begonnen met koken. Omdat we, als het vuur goed brand, hout op het vuur gooien (ipv turf), was ik even naar buiten gelopen om grote stukken hout te halen. Ze waren nogal vochtig dus Mereltje dacht ‘kom laat ik ze even op de openhaard leggen om te drogen’ (op een of andere manier vond ik dat ze droog moesten zijn om beter te branden). Na 10 minuten stond heel de kamer wit van de rook en stonk het verschrikkelijk!! Alle ramen en deuren open en wapperen maar… ook zaten er 3 grote brandplekken op de openhaard. (wacht.. ff checken of ze er nog zitten .. jeps..) Gelukkig vond Colm het niet heel erg toen die thuis kwam (a). ’s Avonds hebben we nog lekker met z’n 3en zitten kletsen.

En dan zaterdag de dag! Op naar Galway om St. Patricks dag te vieren. Ik zou met Michela om half 10 bij de bus zijn en daar zou ik 2 meisjes van Beauty en the beast ontmoeten met hun vriendinnen. Uiteindelijk waren we met z’n 10en, 9 meiden en 1 jongen (hem had ik ook ontmoet bij Beauty en the Beast en hij zou er, zoals die zelf zei, voor zorgen dat we niet gearresteerd werden.. dat is toch geruststellend :)). De parade begon om half 12 (aangezien er nogal veel rugby wedstrijden waren die dag, was de parade vervroegd) nou dat was me wat! We verwachten allemaal ze soort Braziliaans carnaval, lekker kleurrijk enzo.. het was een parade van voornamelijk schoolkinderen die in een rijtje liepen en te lui waren om te lachen (waarschijnlijk omdat die een verplicht iets was :P), verder waren er tractoren, motoren en kwamen de paarden van het circus even voorbij. We vonden het allemaal nogal teleurstellend. Voornamelijk Michela had gehoopt dat er meer te doen zou zijn, ook daarna nog, maar ook dat was niet waar. Iedereen dook een pub in en begonnen te lullen en te zuipen. Niet echt heel interessant voor 2 meiden die niet drinken. Ik ben samen met Michela een wandeling gaan maken langs het water om de omgeving van Galway een beetje te bekijken, was erg mooi. Om half 5 terug gegaan naar een pub om daar de rugbymatch te kijken ( Michela bleef rondwaggelen in Galway) maar aangezien het daar zo druk was dat er om de 2 seconden iemand tegen me aanliep ben ik ook daar maar weer weggegaan. Uiteindelijk om half 7 in een pub beland met zitplaatsen (me voeten vielen van me benen af). Daar wat gedronken. Om 9 uur wilde er 2 naar een andere pub en op een of andere reden vond de rest dat een goed idee.. we verloren de 2 meiden die weg wilde, hebben een uur met z’n 6en (er waren er 3 die al de bus naar huis genomen hadden) gezocht naar een plek in een andere pub maar elke pub zat stampesvol! Je kon echt je kont niet keren. Gelukkig zijn we uiteindelijk in een schitterende pub terechtgekomen (een hele grote pub dat er van binnen uitzag als een kasteel, mooie banken, kroonluchters en ga zo maar door) en daar hebben we het toch nog erg naar ons zin gehad. Om 1 uur ging de bus terug en toen we om 2 uur in Ballinasloe aankwamen zijn Michela en ik nog dapper met onze slaaphoofden op de fiets geklommen om naar huis te fietsen. Ballinasloe is klein en er is niet veel licht.. ik woon momenteel op het platteland net buiten Ballinasloe.. daar is het dus pikkedonker.. en dat geeft een hele hele hele mooie sterrenlucht als het helder is. Onderweg zijn we gestopt om te kijken naar de duizenden sterren boven ons. Echt fenomenaal mooi!!!

Colm heeft vrienden van vroeger op bezoek met aanhang en kinderen… 7 volwassenen en 8 kinderen (voornamelijk 4-5 jaar en een schatje van 15 maanden met schitterende ogen) Toen we thuiskwamen waren de mannen nog op en daar hebben we nog me zitten kletsen (en lachen! heerlijk die dronken Ierse mannen die je 8 keer moet vertellen waar je vandaan komt en hoe lang je nog blijft). Uiteindelijk om half 5 me bedje ingedoken. Momenteel is het hier rustig omdat net iedereen op pad is gegaan maar het leek hier wel een vakantiehuis. Het huis doet me momenteel denken aan het gehuurde huis in de Ardennen voor het familieweekend. Ze blijven allemaal nog een nacht en dat betekend dat Colm zich weer uit gaat sloven in de keuken :D (ik bedenk me net dat we waarschijnlijk zalm eten en dus loopt het kwijl hier langzaam naar beneden op het tafelkleed). Ik ga me vanavond dus heerlijk vol eten en lekker wijn drinken :D. Nu lekker naar het zwembad om ff lekker hard (poging tot) te zwemmen. Ik heb Michela nog niet gezien of gehoord vandaag dus ga eerst maar even checken of ze nog leeft.. Vanavond ga ik weer een poging doen om aan me rapport te werken en ik zal tussendoor ook (eindelijk) even mijn foto’s uploaden.

Wat ik morgen doe horen jullie volgende week wel :)

xxxxx

1. Erna:
    19 maart 2012
    Wat een super feest voor St Patrick:).
    Misschien als volgende job Braziliaans carnaval organiseren?
    Maar je verhalen zijn nog steeds erg leuk!
  2. Tineke Jansma-Teekens:
    19 maart 2012
    Alleen maar weer leuke dingen lees ik, en ik bedenk me dat ik ook die "Kasteelpub" wel wil zien, plus vissen op zalm dat lijkt me wel wat. Ik heb dus een reden om je te bezoeken, nou nog de tijd.
    Misschien is St.Patrick's day in Rotterdam in de Ierse pub wel veel gezelliger.
    Kus Papa
  3. oma:
    20 maart 2012
    Gisteren maandag dus al een reactie achtergelaten,maar
    die is zoek. Geweldig verhaal, heb ook in een mailtje
    gereageerd. Wat een belevenissen allemaal
    Liefs oma