A visit from my love!

10 april 2012 - Limerick, Ierland

Na Woensdag een verslag geplaatst te hebben, nu toch ook maar even eentje om me weekend met jullie te delen. Woensdagavond is me liefie aangekomen in Ballinasloe (C. Croffy Kellysgrove, Ballinasloe, Co Galway  om precies te zijn, ook handig voor de mensen die nog een keer een kaartje willen sturen).

Donderdag heerlijk relaxt wakker geworden en lekker ontbeten, op z’n typisch Ruben en Merels om 12 uur eindelijk klaar om te vertrekken. Ruben had een autootje gehuurd dus we konden gaan en staan waar we wilde. De zon scheen dus we zijn lekker op pad gegaan naar de Cliffs of Moher, vlak bij Galway. Erg mooi om te zien! Ook nog om half 6 (ontbijt was ook lunch dus ja dan krijg je op gekke tijden honger), lekker een stuk appeltaart met cappuccino gegeten/gedronken, met uitzicht op de cliffs. (foto volgt nog maar voor degene die daar niet op kunnen wachten: zie me Facebook). ’s Avonds lekker naar Galway gegaan en daar gezellig gegeten. Was een heel leuk, typisch Iers, tentje. Eenmaal thuis nog even tv gekeken op de bank en toen lekker gaan slapen.

Vrijdag was een rondtrek dagje. Weer rustig opgestaan en om 1 uur klaar om te gaan. We zijn eerst naar Portumna gereden om daar naar een kasteel te gaan. Het kasteel is een renovatieklus en op een of andere reden vinden ze het een goed idee om de mensen ‘ te laten zien hoe dat in z’n werk gaat’ waardoor ze het kasteel niet echt meer verder opknappen en er 26 borden te bekijken zijn over hoe dit project in z’n werk gegaan is. Mooi van buiten met een schitterende tuin, maar de binnenkant was redelijk kaal. Wel ’leuk’ om de dode hond gezien te hebben die, volgens de verhalen, overleden is doordat 1 van de kinderen uit het raam viel en boven op de hond viel, kind gered, hond brak z’n rug en overleed.  Daarna zijn we doorgereden langs het meer naar Killaloe en toen weer naar boven. ’s Avonds thuis gegeten en lekker op de bank gehangen.

Zaterdag was het tijd voor een dagje Limrick. Om kwart voor 3, de ochtend was weer op z’n gemakje (a), kwamen we aan in Limrick. Lekker winkeltjes gekeken en Ruben heeft een (toch wel!) mooi overhemd gekocht. ’s Avonds op zoek gegaan naar iets om te eten. Ik had trek in pizza maar de Italiaan zag er niet echt lekker uit, wij een hoekje omgelopen waardoor we bij een pizzeria aan het water terecht kwamen. Heel Limrick had blijkbaar hetzelfde idee waardoor heel het restaurant vol zat en er een rij stond toen wij de pizzeria weer verlieten.

Zondag was een niks doe dagje, we waren het rijden zat dus zijn lekker opzoek gegaan naar een vakantie (net een heeeel leuk huisje in Frankrijk gevonden dus het wordt waarschijnlijk een week Italië en een week Frankrijk). Ook heb ik Ruben, het altijd bruisende, Ballinasloe nog even laten zien, samen met theater en kantoor. Colm had familie op bezoek waardoor het huis nogal vol was dus we zijn ’s avonds naar Galway gevlucht om daar nogmaals een poging te doen lekker te eten. Vonden een heerlijk zaakje waar je een 3 gangen menu kon eten voor 25 euro (Merel nam een hoofdgerecht van 23 euro waardoor het voorgerecht en toetje zo goed als gratis waren). Toen we terug kwamen nog lekker op bed de film ‘horrible bosses’ gekeken.

Vanochtend om 10 uur me poepie uitgezwaaid (papa en mama: ook Ruben vond me nogal zielig achter dat grote raam :P). En de rest van de dag helemaal niks gedaan! Gewoon als een dweil voor de televisie gehangen, heerlijk! Nu maar lekker slapen. De foto’s volgen nog! Slaap lekker allemaal xxx

Ow ja enne ps: dit was week 10 wat betekend dat de helft erop zit. Jullie mogen zelf beoordelen of dat snel gegaan is of niet. De ene keer vind ik van wel en de andere keer duurt het nog heel lang voordat ik naar huis mag maar er staat nog een belangrijk evenement op de planning dus ik blijf hier nog even plakken! xxx

1. Tineke Jansma-Teekens:
    10 april 2012
    1 evenement maar, je zegt zelf dat al je weekenden behalve 3 al volgepland zijn. Lievie, voor je het weet is het voorbij, nog even volhouden hoor. Als de beoordeling van je baas net zo blijft als halverwege heb je een prachtige referentie voor je vervolgplekken te plakken dus...... nog even doorbijten.
    kus
  2. oma:
    10 april 2012
    Vandaag je blog gelezen, na een fijn paas week end bij
    pappa en mamma. Was heel gezellig. Snert weer!
    Hele leuke dagen heb je gehad met je lief. Ja alles gaat
    weer voorbij, maar er komen vast nog wel vrienden
    naar je toe. Veel liefs oma
  3. Erna:
    Hoi
    Nog maar 10 weken, dat is wel kort hoor!!
    Veel sneller voorbij dan je denkt, verwacht ik.
    En wie komen er allemaal nog langs?
    Blijf maar lekker nog even daar, hier is het snert weer en jij zit vast in de zon:)!!
    Veel plezier maar weer komende week!