pub und fromage

16 april 2012 - Ballinasloe, Ierland

Dat was wel weer even wennen die maandag… liefie was weer weg en voor de rest zat iedereen nog in Dublin. Het was sowieso een week van wennen: wennen aan elkaar. Er is nog een jongen in het huis gekomen: Geoffrey, uit Frankrijk. 2 Jongens en 2 meisjes nu. Geof was maandagavond aangekomen.

Dinsdag weer gewoon een dagje werken. Het is nu nog 3 weken tot me event. Jammere is alleen dat er niet zoveel meer hoeft te gebeuren (momenteel) en dat het theater ook ‘stil’ ligt en dat betekend: werken aan de klusjes die ik uitgesteld heb. Heel veel database werk, het moet gedaan worden maar erg boeiend is het niet. Saai dagje dus

Woensdag weer een database dagje op kantoor maar wel lekker even gezwommen. ’s Avonds wel heel gezellig gegeten met z’n 5en (micheala, colm, alvaro, geof en ik). Was erg lekker :).

Donderdag weer lekker gaan zwemmen tussen de middag. Het was super druk! Normaal hebben ze 1 baan en de rest is ‘spelen’ maar zelfs in die ene baan waren mensen aan het spelen. Dit keer zat er een supervisor (die zit er nooit!), ik een paar keer glimlachen naar die man en zielig in het rond kijken.. dat hielp :). Hij heeft de mensen die in de baan aan het spelen waren even vriendelijke gevraagd aan de andere kant van de lijn te gaan zwemmen. Dus terwijl iedereen elkaar daar in de weg zat had ik een hele baan voor mezelf. Daardoor ging het zwemmen erg lekker :), die man daarna nog maar even vriendelijk bedankt. ’s Avonds was Colm er niet en hebben we lekker met z’n 4en pizza gegeten. Er liggen hier pizzabodems met tomatensaus en kaas in de vriezer dus je kan lekker helemaal zelf kiezen wat je erop doet :D.

Vrijdag, bijna weekend! Weer een saai dagje databasen dus was blij toen het 6 uur was. ’s Avonds weer lekker gegeten en lekker gezellig tv gekeken met z’n alle. Zaterdag was een relaxt uitslaap dagje.'s Ochtends zijn we, geloof het of niet, met z'n alle schoon gaan maken! Iedereen z'n kamer, de badkamers en de huiskamer :D, productief ochtendje. Colm heeft een vrouwtje dat 1 keer in de 6 weken de strijk voor hem doet en de badkamers schoonmaakt en stofzuigt.. die hadden Maja en ik in week 2 gezien en daarna niet meer. Zijn we bijna klaar met schoonmaken.. en ja hoor! daar komt 'the iron lady' ergg typisch ;).  ’s Middags met Alvaro een wandeling gemaakt om met koeien, paarden, een hond (en ik met kippen) te kletsen :), hadden de grootste lol om niks dus ! :P Elke keer probeerde we die koeien dichterbij te laten komen, werkte niet, draai je je om om weg te lopen, komen ze… best wel domme beesten maar wel schattig. Hebben nu vlak bij het huis een veulentje, echt te poepig!! ’S Avonds overheerlijk (en dan bedoel ik echt verrukkelijke) kip gegeten. Na het eten (om 11  uur) nog gezellig met z’n 6en naar de pub. Ook Maja was weer langs van het weekend dus die ging ook mee. Super leuke avond gehad en uiteindelijk een beetje dronken om half 6 me bed ingedoken. Zondag was weer een dagje niks doen, zo gaar als een banaan!

Ik heb het idee dat ook deze week niet heel spannend gaat worden op kantoor… :( wel net me beoordeling van m’n baas gehad: een mooie 7.9 (lekker zo van ‘ik weet dat je graag een 8 wilt dus als ik je een 7.9 geef ga je nog net iets harder werken ;) maar ik denk dat dat wel goed komt).

Over een half uur weer op pad voor een vergadering en daarna lekker Irish lamb stu eten :D jammie!!

Tot volgende week!

ps: 'fromage' in de titel is een nieuw stopwoord geworden ;)

1. Erna:
    16 april 2012
    Wat een spannend verhaal!! Ook heel enge foto's, ik kan er bijna niet van slapen.:)
    Ik hoop dat je komende week weer zo veel interessante dingen mee maakt!:) Nee hoor meid veel plezier met soppen poetsen en databasen en tussen de koeien lopen. Kijk even naar de reclame van Campina? daar mogen de koeien weer de wei in, erg grappig. En je moeder heeft weer een leuke hoed op gehad tijdens de kunstroute, net zo leuk als op die foto van jou. Groetjes Erna
  2. oma:
    17 april 2012
    Veel plezier gehad om dat verhaal. Dat drinken daar weten
    jullie af en toe wel raad mee. Ik weet niet precies wat je
    bedoelt met je ""event" wil je dat nog eens vertellen?
    Die hoedjes waren echt prima . Ik zie jullie er al mee door
    Barendrecht lopen. Liefs van oma.