Ada English en een weekendje naar huis!

16 mei 2012 - Ballinasloe, Ierland

Hee allemaal

Als ik nog langer wacht met m’n blog dan ben ik alweer thuis. Ik heb het de laatste weken nogal druk gehad en dus geen tijd voor m’n blog gehad.

De week voor het event alleen maar wezen vliegen en hollen. De verantwoordelijkheid die me gegeven werd was geweldig maar gaf ook wel wat druk.. Op een gegeven moment had ik het idee dat ik het evenement aan het organiseren was (i.p.v. alleen co-ordineren) en dat je organisatoren niets meer deden.

De vrijdagavond zou om half 8 beginnen. Om 7 uur stond de exhibition klaar en om 5 voor half 8 heb ik me nog even snel omgekleed. De avond was bestond uit een debat met politica en daarna zou de opening van de exhibition plaats vinden. Blijkbaar was iedereen erg geintresseerd in wat de politica te zeggen hadden want dat liep nogal uit (ik heb zelf niet zo veel met politiek dus ben verder rond gaan rennen om te kijken of alles geregeld was). Daarna heeft Mary O’Rourke (de chairperson van het debat) the memorabilia exhibition geopend. Allemaal memorabilia van het ziekenhuis. Het was mooi om te zien hoeveel herinneringen we bij de mensen terug brachten. Een geslaagde avond

Uiteindelijk om half 1 thuis nog pasta naar binnen gewerkt (mijn diner) en toen lekker gaan slapen. De volgende dag om 9 uur weer in het hotel (het gebouw waar het evenement plaats vond) om de exhibition weer op te zetten, deze was de avond daarvoor achter slot en grendel gezet (er was een bruiloft aan de gang en die Ieren drinken nogal veel dus dat leek ons wel zo handig XD). De dag was een groot succes met verschillende sprekers over Ada English, het ziekenhuis en politiek (Mereltje heeft maar naar 1 van de 6 sprekers geluisterd aangezien het onderwerp haar niet interesseerde). Aan het einde van de dag nog naar het psychiatrisch ziekenhuis (de plek waar ze werkte en de plek die zo belangrijk is voor dit kleine stadfje) en het graf van Ada English gegaan. Ik was kapot! Had spijt dat ik mee was gegaan met die tour want ik ging op elk stoepje zitten dat er was en heb niet geluisterd naar wat die arme man zei hihihi.  ’s Avonds vond ik me energie gelukkig weer terug en ben ik nog gezellig uit gegaan met me collega’s (2 interns van vorig jaar waren er ook dit weekend waaronder Martine die ook van Inholland komt en vorig jaar mijn taak had). Ik lag uiteindelijk om 4 uur in me bedje. Zondag heb ik samen met een collega ook nog de hele dag bij de exhibition gezeten, wat overigens erg gezellig was want we hebben lekker geluncht in het hotel :).

Maandag was een bank holiday dag en we zijn met z’n alle lekker een dagje op pad gegaan:).

De week erna vooral bezig geweest met orde op zaken stellen. Ik ben begonnen aan het evaluatieverslag en we hebben alles weer terug gebracht naar de oorspronkelijke eigenaren. Een gekke week omdat ik opeens niks meer te doen had, de druk was eraf. Gelukkig was ik vrijdag vrij aangezien ik toen naar huis ging! Ik moest dus bus van 6 uur hebben dus ik Donderdag een taxi brengen of ze me om 5 uur op konden halen, begonnen ze pas om 7 uur en het andere bedrijf om 8. Na 2 telefoontjes gelukkig iemand gevonden die zo lief was om me om 5 uur te komen halen.

Me weekend thuis was gek en leuk! Me liefie veraste me met een boos rozen op het vliegveld (ik was redelijk oververhit aangezien ik me koffertje niet open kreeg en dacht dat ik het verkeerde koffertje bij me had… Sorry daarvoor liefie!!! Xx). Ik had om half 5 gesprek bij Jeugdtheater Hofplein voor een afstudeerstage. Dit ging wel redelijk en het is nu afwachten. Daarna naar huis gegaan. Ben doorgegaan naar Ruben om het nieuwe appartementje te zien, wat is dat mooi geworden :D (wel nog een beetje kaal maar dat komt wel als ik terug ben :p). ’s Avonds bij de lieve Sophie op bezoek geweest en iedereen van zwemmen weer even gezien :). De rest van het weekend lekker relaxt: dinertje en film met me liefie, bezoekje aan oma, naar de kapper, op stap met mamma, ontbijt met Ierse zalm en Iers brood (moederdag cadeautje), verse aardbeien, eitje en champagne :D :D.

Maandag door pappa en mamma naar Schiphol gebracht. Daar ook even lekker geluncht :). Was heel erg gezellig.

Nu weer terug in Ierland. Dat is best wel gek en ik kan ook gerust zeggen dat ik vanochtend rot wakker werd… ik ben echt een soort van klaar hier maar ik moet nog 5 weken. Me vervanging is binnen en ik neem al afscheid van mensen…. Gelukkig vandaag weer een hele berg werk gekregen dus ik kan nog even vooruit!  Van het weekend komt Fleurtje op bezoek dus dat is ook weer leuk :D.

xxx

1. Tineke Jansma-Teekens:
    16 mei 2012
    HEY LIEVERD. DE LAATSTE LOODJES. GELUKKIG KOMEN ER HEEL WAT DAMES NOG BIJ JE OP BEZOEK. EERST FLEUR, DAN HELGA EN MADELINDE EN TOT SLOT PAULINE MET DOMINIQUE. VERDER HEB JE DAN IN IEDER GEVAL DE TIJD OM VAN IEDEREEN AFSCHEID TE NEMEN. BLIJVEN LACHEN EN MAAK ER HET BESTE VAN ZODAT JE STAGE EEN COMPLEET SUCCES IS.
    LOVE YOU, PAP EN MAM
  2. Erika:
    17 mei 2012
    Hee Merel!! Wat jammer dat we je net gemist hebben afgelopen weekend! Niet dat de vakantie vervelend was hoor, maar ja, we hebben je al een tijdje niet gezien. Fijn dat het je allemaal is gelukt zeg, echt goed gedaan! En ach, die laatste weken vliegen ook om hoor. Je zult vast nog wel wat te doen hebben, anders laten ze je daar niet zitten :-). En zo niet, kun je mooi nog even van het land genieten of in het zonnetje zitten ofzo (als die schijnt natuurlijk..). Geniet er nog even van en tot binnenkort!!!
    X Erika
  3. oma:
    20 mei 2012
    Hallo meisje, wat een heerlijk verhaal. Ik heb boven in je kamer ook de poster gezien. Mooi aandenken. Fleur is dus nu bij je en kan
    alles zien. Leuk hoor. Even zeggen kaart was super!
    Lies van oma
  4. Lianne:
    27 mei 2012
    Hey Merel!!

Nog een paar weekjes en je komt naar huis!! Het is nu echt al bijna aftellen hoor!!
    Die laatste weken gaan goed komen, zeker als ik hoor wie er allemaal nog lans komen! Succes met de laatste loodjes meid en tot over 3 weken!!

XXX Lianne