Mt. Croagh Patrick

11 maart 2012 - Westport, Ierland

Nou ik leef nog hoor, met spierpijn maar ik leef nog.

Maandag een rustige dag op kantoor, ik was alleen weer lekker verkouden. Wilde ’s avonds een warme douch nemen en een soort van stomen (met een klein potje eucalyptus), ik lekker onder die douche.. wil ik net me haren gaan wassen… is het warme water op. Daar ging me douche! Dan maar eten en lekker Mc Leod’s Daughters gekeken. ’s Avonds alsnog me warme douche gehad (de openhaard had een paar uur aangestaan en dan hebben we weer warm water..) en lekker vroeg me bedje ingedoken.

Dinsdag een wat gestrest dagje op kantoor. ’s Middags wel lekker gaan zwemmen, dat ging echt heel goed :D wel spierpijn daarna maar dat was het waard.

Woensdagochtend een vergadering gehad over het budget van het theater en de rest van de dag aan me evenement gewerkt (nou ja het is niet mijn evenement maar wel het evenement wat ik doe XD).

Donderdag verder gewerkt aan het overzicht van het budget van het theater en aan het evenement. ’s Middags weer gaan zwemmen maar dat was hopeloos! Ook nog even met me begeleidend docent gesproken over de telefoon. ’s Avonds Colm geholpen met koken en nog even tv gekeken (wilde eigenlijk aan me rapport werken maar daar kwam weer eens niks van terecht)

Vrijdag was het zover ‘de klim’, we zouden ’s avonds in een hostel in Westport slapen en daar ook eten. Colm had een hele pan met eten bij zich, toetjes, 7 wijnglazen (11 flessen wijn) en weet ik wat nog meer. Tina en ik waren ’s ochtends vroeg opgestaan om broodjes te smeren. Colm wilde uiterlijk om 9 uur vertrekken, maar om 9 uur was die er nog steeds niet. Bleek dat we later vertrokken en dat die dat vergeten was te melden XD. Ciaran en Maya reden ook met ons mee, uiteindelijk kwart over 10 vertrokken. Om kwart over 12 kwamen we bij de berg aan met me wandelschoenen aan en me rode regenpak (Colm: de helikopter kan jou tenminste zien :P). Het was gelukkig niet zo erg als ik verwachte (lang niet zo erg als Noorwegen maar ook lang niet zo mooi). We kwamen al snel in de wolken terecht en liepen dus ook geen uitzicht tegemoet (een dejavu met Noorwegen :P). Op een gegeven moment was ik langzamer dan groep 1 en sneller dan groep 2, met het gevolg dat ik in me eentje door de mist liep (dat vond ik wel gaaf :P). Na anderhalf uur waren we boven (ik als 4de van de 7 :D), . Het was heel koud maar gelukkig had Colm soep meegenomen in een thermosfles dus dat was lekker warm. Toen de weg naar beneden… sommige van jullie weten uit ervaring dat ik dat niet zo heel prettig vind.. nu moet ik zeggen dat het wel aardig ging :). Ik had een skistok van Maya geleend en liep zo stapje voor stapje naar beneden. Colm en Ciaran hebben op mij gewacht terwijl de rest van de berg afrende zo ongeveer en ik 3 kwartier beneden was (ik zetten mijn laatste stap na 2 uur). Daarna zijn we naar het hostel gegaan in Westport en hebben we ons lekker opgefrist. De mannen zijn gaan koken en de vrouwen zijn lekker de pub ingegaan. Om 8 uur kwamen voegde de jongens zich erbij en hebben we tot 9 uur in de pub gezeten, toen weer terug naar het hostel om te eten. Heerlijk voorgerecht met broodjes met zalm, red onion, en wisky saus. Daarna lekkere stoofpot met aardappels en taart toe (en natuurlijk de 11 flessen wijn). Om 10 uur zijn we naar de nacht pub gegaan. Erg gezellig :). Aan het eind waren alleen Maya en ik nog nuchter, was erg grappig om de rest zo te zien. Claire had nog honger om half 4 dus die had nog even 3 zakken patat gehaald die we vervolgens in onze kamer nog naar binnen gewerkt hebben. Uiteindelijk om 4 uur lekker in me bedje.

Zaterdag zijn de mannen terug gegaan naar Ballinasloe en zijn wij (Maya, Tina en ik) met Claire meegegaan naar Galway. Claire ging naar huis en wij hebben in Galway rondgelopen. Om 6 uur namen we de bus terug. Eenmaal thuis aangekomen werden we voorgesteld aan een nieuw teamlid: Michaella, een heel klein Italiaans meisje. Leuke en gezellige meid volgens mij.

Ik als thuiswonende ben nog niet erg bekend met het fenomeen wassen… gister gaf me broek af met het gevolg dat me ondergoed blauw was.. ik heb maar even een spoedcursus gehad van Tina. Na de eerste was ook nog een witte was gedaan alleen was ik even vergeten dat dat 2 uur duurde.. Ik wilde om half 12 lekker naar bed maar de was was nog niet klaar met als gevolg dat ik tot half 2 (!!! Grrr) op de was heb gewacht (hihihi). Vandaag aan me rapport gewerkt en me kamer opgeruimd. Zo de was opruimen en dan echt flink aan me rapport werken!

Tot volgende week! xxxx

1. Tineke Jansma-Teekens:
    11 maart 2012
    kijk daar is mijn lieve storyteller weer. Je kan er beter toch een boek van maken van al je belefenissen daar. Ik zal je niet storen, dan kan je lekker doorwerken aan je rapport.

kus
  2. Erna:
    Hoi
    Leuk om je verslag weer te lezen. Jammer van de mist, moet je het nog een keertje lopen ok alles echt te zien:)
    Veel plezier weer deze week!!!
  3. oma:
    12 maart 2012
    Hallo meisje, wat een geweldig verhaal. Zo leren we nog
    eens wat van Ierland. Ja een berg afdalen valt niet mee.
    Genoten van de belevenissen!
  4. oma:
    12 maart 2012
    Nog even een reactie. , en een vraag
    Heet dat gebied Connemarra?