Waar is week 1 gebleven?

4 februari 2012 - Ballinasloe, Ierland

Ik was gebleven bij de donderdag. Nadat we woensdag naar Limrick geweest waren moesten we vandaag naar Sligo. Om kwart voor 6 op en om 10 uur beginnen na een rit van 3 uur. De seminar vond plaats in een groot galerijgebouw achtig iets. Erg mooi gemaakt maar zoals alle gebouwen hier, lekker koud. Aangezien op woensdag de memorycard vol was aan het einde heb ik het begin van de seminar niet gefilmd en ben ik samen met de andere stagiair, Maya, het gebouw gaan verkennen. Om 1 uur was er lunch, er was mij gevraagd om ook wat interviews met de mensen te doen over wat ze van de seminar vinden. Dus ik ‘ komen jullie 3 eens even mee’. :). De Amerikaanse vrouw, Sylvia Allen, heeft ook presentaties gehouden. Erg leerzaam. Ze is 75 jaar, heeft een eigen bedrijf, in november een oud operahouse gekocht wat ze helemaal op gaat knappen en heeft een school opgezet in Uganda. Daar gaat ze 5 keer per jaar naartoe om de kinderen cadeautjes te geven en te om te kijken hoe het met ze gaat. Ze heeft een kippenren gebouwd zodat de kinderen minstens 1 ei per week kunnen eten. Ze is ook nog eens een goede zakenvrouw, tijdens de seminar veel tips gehad. De seminar was om half 6 afgelopen. Toen weer met z’n 5en in de auto. Eerst nog boodschappen gedaan omdat we de dag daarna een groot diner zouden hebben. Toen naar huis en chinees besteld met z’n alle: Colm, Sylvia, Maya, Tina en ik.

Vrijdag weer een dag op kantoor. Moest nog steeds alle theaterspullen bij elkaar zoeken. Ik heb me gestort op de financiën van het theater. Heb nog niet alles dus daar maandag maar eens achteraan gaan. Sylvia was naar het bedrijf gekomen om ons te leren om samen te werken met elkaar. We hebben met het bedrijf van 12-3 een training gehad van der. Daarna weer terug naar kantoor om verder te gaan met de financiën. Om 6 uur de spullen gepakt, ik dacht dat we naar huis gingen, nou dus niet :P. Ik moest samen met Colm, Barry en Maya nog naar een meeting over de website van het theater. Was wel interessant. Toen om 7 uur thuis en alles klaargemaakt voor het diner. We waren met 10: Colm, Sylvia, Maya, Tina, Barry, Marry (mevrouw van het theater), 3 andere en ik. Lekker veel Ierse drank en dus erg gezellig. Ik had een ongeopende fles Port gevonden hihihi! We lagen uiteindelijk om 2 uur in bed.

Vanochtend zijn Colm en Sylvia vertrokken naar Nederland voor zaken. Maya slaapt eigenlijk ergens anders maar is voor het weekend hier. We zijn dus gezellig met z’n 3en. Aangezien ze hier de gewoonte hebben om alle leftovers te bewaren hebben we genoeg te eten. Morgen is er een borrel om het aankomende theaterstuk Belle en het Beest te vieren. Tina, Maya en ik gaan erheen. Omdat Colm pas maandagavond terug is, moeten we fietsend naar kantoor. Dat wordt wat over dat kleine weggetje in het donker :P. Maar dat komt wel goed :)

1. Tineke Jansma-Teekens:
    4 februari 2012
    die fles port ziet er lekker en duur uit...... smaakt vast wel prima.
    leuke foto's. morgen even lekker eruit hoor, de buurt verkennen. Wanneer krijg je je zwemkaart, kan je in het weekend lekker gaan zwemmen.
  2. marjan:
    5 februari 2012
    Tjee wat n verhaal!! Zo te lezen ben je al helemaal gewend, toch
    Fijn weekend en dikke kus van ons
  3. Erna:
    7 februari 2012
    hoi
    Leuk al die foto's, krijg ik enig idee hoe en waar je zit.Je hebt het wel druk in je eerste week al, als ik alles zo lees.
    Is er bij jullie ook ijs?Hier heerst de elfstedenkoorts. Is je vader eigenlijk ingeloot?
    Nou meisje veel plezier en ga maar lekker bij de haard zitten met dit koude weer!