Surprise surprise, we're going to Dublin!!

5 april 2012 - Ballinasloe, Ierland

Haai allemaal

Dat heeft even iets langer geduurd maar dat hadden de meeste van jullie waarschijnlijk wel verwacht (!!)

Maandag en dinsdag twee simpele daagjes op kantoor. Woensdag was het dan zover IT’S MY BIRTHDAY!!! Beetje jammer alleen dat ik vanuit het kantoor geen 1 (!!) felicitatie kreeg.. Mamma had dinsdag avond gevraagd of ik haar niet op haar werk mail wilde mailen , dat heb ik ook braaf niet gedaan.. om een of andere reden zat er woensdag morgen alsnog dit bericht in m’n inbox ‘ ik ben van 28 maart tot 2 april afwezig’. Nou dan gaan de radartjes wel even heeel hard draaien. Gelijk een berichtje op Facebook geplaatst en een mailtje naar mamma, pappa en Ruben gestuurd wat er aan de hand was! Fleur heeft de zaak toen nog geprobeerd te redden door te zeggen dat mamma een paar dagen vrij had genomen (ik dacht alleen maar ‘ waarom heeft ze dat gister dan niet gezegd’ ). Natuurlijk begon ik wel te twijfelen aangezien ik een sms van mamma kreeg dat ze op een cursus zat. Dan maar even aan pappa vragen, daarvan kreeg ik ‘geduld’ terug, toen wist ik bijna genoeg. Toen er om 1 uur iemand binnen kwam in kantoor zonder gedag te zeggen of wat dan ook, gingen mij oortje op scherp en ja hoor! Daar kwam mevrouw met een big smile aanlopen!! Na een berg kaarten en een heel lief cadeautje van de familie van der Jagt en een geweldig mooi cadeau van me lieve zusje (voor degene die zich afvragen wat: een bedelarmbandje met een klein hartje eraan), is me mamma het grote en altijd gezellige Ballinasloe gaan verkennen. Voor het eerst was het warm en scheen de zon!! Ik ben braaf doorgegaan met werken en, tegen de zin van mijn baas in, ook nog naar een vergadering gegaan (nadat ik mamma in een taxi had gestuurd naar het huis). ’s Avonds lekker met z’n alle gegeten.

Donderdag is mamma naar Galway gegaan en heb ik een hele productieve dag op kantoor gehad :). ’s Avonds lekker chinees gegeten (mamma getrakteerd voor m’n verjaardag). Vrijdag even 2 uurtjes naar kantoor gegaan en toen was het tijd voor de echte verrassing van de week: een weekend Dublin!!! :D.

Na een busrit waarbij ik mamma’s oren van der hoofd gekletst had, met onze koffertjes opzoek gegaan naar het hotel (goede keus was dat mams!). Toen was het tijd om de stad te gaan verkennen en om op zoek te gaan naar mijn cadeautje, een horloge :D. Het uiteindelijke horloge was wonder boven wonder (de meeste lezers weten hoe heerlijk makkelijk ik ben in het maken van beslissingen) snel gevonden. Het enige probleem was dat de winkels dicht gingen dus we moesten de dag daarna weer de winkelstraat in (he wat jammer nou). ’s Avonds hadden we een leuk restaurant gevonden maar dat was vol tot half 9, dus zijn we nog even een pub ingedoken met live music.  Daar vroegen ze op een gegeven moment of er nog Nederlanders aanwezig waren, natuurlijk staken wij heel trots onze hand op (wij waren de enige). Nou dan was dit liedje speciaal voor ons: het kleine café aan de haven! Na een veelte groot bord met kippenvleugels na binnen gewerkt te hebben, was het tijd om terug te gaan naar het andere restaurant. Daar allebei lekker garnalen gegeten en met z’n 2en een heerlijke fles witte wijn laten verdwijnen. Daarna lekker gaan slapen.

Op zaterdag was het shop dag! Heel de dag winkel in en winkel uit :D en na 6 keer heen en weer gelopen te zijn naar de juwelier van de dag ervoor (twijfel is menselijk he :P), toch het horloge gekocht. (dankjewel mamma en pappa)!!. ’s Middags lekker geluncht op het dakterras van Marks & Spencers, erg lekker en gezellig. Nog een leuke jurkje gekocht bij River Island voor een bruiloft als ik terug ben (ook gewoon leuk als zomer jurkje) en een multifunctioneel zwart jurkje waar ik helemaal verliefd op ben (en afgeprijsd van 90 naar 38 euro wat altijd heel erg prettig is, als die dat niet was had die trouwens nu niet in m’n kast gehangen maar dat terzijde).Ook nog een Iers bedel klavertje gekocht die het er thuis aangezet moet worden (oma die heb ik van jou geld gekocht dus bedankt voor het cadeautje). Nog even een wandeling in het park gemaakt en toen terug richting het hotel en op zoek naar een plek om te eten. Bij toeval liepen we een heel goed tapasrestaurant tegen het lijf waar het na een half uur stampes vol zat, erg lekker en gezellig (ook deze keer verdween de fles).

Zondag was het tijd voor culturele tocht, een tour door Dublin City Castle, een kijkje bij de Dublin University en het ‘Viking’ gedeelte van de stad. Al met al een lekker dagje! ’s Avonds hadden we besloten om niet al te ver van het hotel vandaan te eten. Uiteindelijk een lekker restaurant gevonden beetje jammer alleen dat mamma een pan met mosselen bestelde en maar 10 mosselen kreeg (waardoor ik me overheerlijke zalm lekker met mamma gedeelte heb :P, ik zal vol). Daarna lekker vroeg naar bed gegaan want we moesten de volgende dag vroeg op.

Om kwart voor 6 stond de taxi klaar om ons naar het vliegveld te brengen. We zagen ook nog een vos lopen! Een vos! Zoek je je in de dierentuin helemaal de pestpokken naar een vos, kan je hem niet vinden, zie je hem hier in de stad lopen! Na mamma uitgezwaaid te hebben (en even een iets dikkere knuffel gegeven dan normaal en een foto gemaakt te hebben) was het tijd om te wachten voor me bus. Na anderhalf uur in de bus gestapt en om half 11 me netjes bij kantoor gemeld.

De afgelopen dagen gewoon weer aan het werk geweest.

Als het goed is stapt me vriendje over 10 minuten binnen (als die het huis kan vinden), dus de foto’s komen (alweer) een andere keer (daar zit dan ook het filmpje van ‘het kleine cafe aan de haven bij).

Mamma nogmaals bedankt voor een hele leuke week!! xxxx

xxxx

1. Tineke Jansma-Teekens:
    5 april 2012
    Nou, jij had echt tijd over gisteravond, maar leuk dat je het zo uitgebreid opgeschreven hebt. We hebben het inderdaad heerlijk gehad. Ik hoop dat je dit weekend het nog fijner hebt met ruben samen, jongens geniet er van. hou van jullie.....
  2. Helga:
    5 april 2012
    We hebben zo genoten van alle plannen maken, en dat je helemaal niets wist! Leuk dat de kaart en het cadeautje op tijd zijn aangekomen. Ik heb trouwens vandaag mijn rooster binnen, dus als Ruben weer weg is gaan we ook even plannen, goed? Veel plezier het weekend!
  3. Merinde:
    5 april 2012
    Aaaaah super leuk dat je mama langs kwam! Thanks voor de vele reacties op mn verhalen.. Tis heel gek om weer thuis te zijn.. Je zegt ik ben pas op de helft.. Nou lieve schat voordat je het weet zit je weer in het KOUDE Nederland! Duss geniet van alles wat je daar meemaakt! Heeel veel plezier met je lieve vriend! XX
  4. Erna:
    Hoi
    Kopen die hoed!!
    Leuk dat jullie samen zo genoten hebben en ik spreek uit ervaring het is echt leuk om met je dochter op stap te gaan!!
    Veel plezier met Ruben en de paaseieren, of hebben ze die daar niet?
  5. oma:
    6 april 2012
    heb net een reactie verstuurd. Is dat fout gegaan?
    afwachten even oma
  6. oma:
    6 april 2012
    Een berichtje is helemaal verdwenen. Snap er niks van. Genoten
    van je leuke verhaal en al jullie belevenissenb, wat gebeurt er toch
    veel. Er nog zingen ook. Had ik je toch al verteld, dat ze dat daar
    doen. Geniet van de dagen samen. Liefs oma