oefenen oefenen en lekker lachen!! :)

20 februari 2012 - Ballinasloe, Ierland

Wat een lekker weekje! Maandag werd de ticketoffice van Beauty en the Beast geopend. Dat hield in dat ik een doos met tickets kreeg, een doosje met geld, een paar enveloppen en een telefoon. Mensen konden binnen lopen voor tickets of bellen. Het loopt nog niet echt storm maar Ieren staan er blijkbaar om bekend om aan de deur te kopen op de avond zelf.

Dinsdag had ik een meeting over mijn 2de evenement: Ada English. Een bekende dokter en politicus is Ballinasloe die elk jaar ‘herinnerd’ word in de vorm van een seminar. Twaalf kwebbelende vrouwen met van die lekkere hoge stemmetjes, erg gezellig :P. Aan het eind van de middag hadden we op kantoor nog een vergadering over de Dublin seminar. Op woensdag vertrekt bijna (uitgezonderd Tina en mijzelf) naar Dublin voor een seminar. ’s Avonds naar de repetities van Belle en het Beest, eigenlijk niks anders gedaan als kijken. Aan het einde werd mij verteld dat ik verantwoordelijk ben voor de rekwisietentafel.

Woensdag lekker een dagje ongestoord me ding doen. Heb aan verschillende opdrachten kunnen werken lekker op me gemakje. ’s Avonds met Tina op kantoor gegeten omdat we daarna gelijk doorgingen naar de repetities. Dat dacht ik althans, Tina bleef uiteindelijk werken op kantoor totdat ik klaar was. Ik heb een script gekregen wat natuurlijk inhoud dat ik van achter de schermen lekker hard meezing met het koor :D. Ook help ik met veranderingen van het decor. Heerlijk om weer zo lekker in de theatersfeer te zijn. Op zo’n moment mis ik het wel..

Donderdag was erg saai op kantoor. Ik moest eigenlijk verder met wat ik de dag ervoor aan het doen was maar daar had ik niet zo heel veel zin in dus ging het allemaal nogal langzaam. Gelukkig kwam Mary aan het einde van de middag nog even de theater database met me doornemen. Weer op kantoor gegeten en daarna geholpen met de repetities. Ik had me eigenlijk voorgenomen om op vrijdag niet te helpen. Tina zou naar Dublin gaan en ik mocht het kantoor sluiten om 14.30. Maar ik zei ‘ als je me echt nodig hebt kom ik’  en natuurlijk was dat zo.. daar ging me vrije avond.

Vrijdag ’s ochtends gewerkt aan waar ik donderdag geen zin in had, ging lekker snel. Om half 3 lekker op me gemakje een half uur mezelf helemaal kapot gezwommen (ja mensen ik deed echt me best) en toen nog lekker 20 minuten in de stoom douche gekletst met een oude Ierse man (een homo die gek was op de rode ramen en de koffieshops in Amsterdam haha). Daarna naar huis gefietst en lekker gemarnieerde kip met tomaat, champions en rijst gemaakt. Daarna door Francise opgehaald voor de repetities.  Dit keer deden we heel het stuk, ging erg goed. Na afloop nog wat gaan drinken met een aantal van de acteurs. Ook netjes thuisgebracht en om 2 uur me bedje ingekropen.

Zaterdag de dag begonnen met een lekker stokbroodje uit de oven met scrumbled egg met champions, ui en tomaat. Toen een tonijnsalade gemaakt waarvan ik een deel op een half stokbrood had gedaan. De rest was voor zondagmiddag. Om 1 uur opgehaald door Francise. Het was een kostuumdoorloop. Dat is niet goed voor mijn theaterkriebels. Hele mooie kostuums en het begint steeds meer bij elkaar te komen. ’s Avond het restje van gister opgebakken, de was gedaan, de openhaard aangedaan en lekker tv gekeken. Als je de openhaard niet laat branden is er geen warm water in het huis en doen de verwarmingen het dus ook niet. Aangezien ik deze week nogal druk was, was het dus redelijk koud in huis. De baas is nog steeds in Dublin en heeft de modem mee dus had geen internet.

Vandaag opgestaan, een kop thee gezet en die lekker in een WARM bad opgedronken HEERLIJK :D. Me sloffen in een bad gestopt (witte sloffen met een turf openhaard werkt niet echt) niet dat het heel veel geholpen heeft maar oke. (ja mamma je dochter is bezig geweest). Om 2 uur weer opgehaald door Francise. Na afloop van de generale nog wat gaan drinken met een paar mensen van de crew en nu lekker thuis. Ik heb nog geen internet aangezien Colm (de baas) nu net weer weg is en het internet nog niet heeft aangesloten. Zo maar eens een grote pan met zalmpasta maken en dan 2 bakken in de vriezer voor maandag en dinsdag. Morgen is de première en dan is er elke avond een show met de afsluiter op zaterdag (zaterdag is er ook een show om 2 uur). Wordt een lekker druk weekje maar heb er ontzettend veel zin in. Ga ’s Middags proberen om het kantoor uit te slippen om te zwemmen J. Tot volgende week! Ps: als het allemaal een beetje te uitgebreid is moeten jullie het laten weten hihihi.

Ondertussen is het maandag en heb ik eindelijk internet. Ik heb ontzettend veel zin in vanavond en deze week!!! :D

1. oma:
    20 februari 2012
    Gegild van het lachen om al je bezigheden en dat koken en die
    gekke open haard. Dat toneel is toch wel je grote passie.
    Toy, toy toy . Hoera internet, waar zijn we mee bezig.
    Liefs oma
  2. Tineke Jansma-Teekens:
    20 februari 2012
    ha,ha, je bent inderdaad druk druk druk, maar dan ga je ook het beste. Heel veel plezier de hele week en ik hoop dat er veel mensen komen kijken.

dikke kus
    mama
    en de rest (natuurlijk)
  3. Merinde:
    21 februari 2012
    Merel!

zo te lezen heb jij het prima naar je zin!! Leukleuk! Als ik dit zo lees krijg ik weer zin om wat met INTheater te gaan doen hihi! Geniet van je tijd daar! Voordat je het weet is het allemaal weer voorbij!

XX
  4. Tim:
    22 februari 2012
    Je hebt het dus lekker druk in Ierland. Zo te lezen heb je het wel naar je zin en begin je daar al gewend te raken.

Nog veel plezier!
  5. Erna:
    23 februari 2012
    Hoi
    wat een leuk verhaal, wel lang hoor:) maar dan weten we tenminste precies wat je daar doet!! Het klinkt allemaal erg leuk
    Ben benieuwd naar je uitvoeringsverhalen van toneel.
    Veel plezier maar weer en tot de volgende keer!!
  6. marjan:
    24 februari 2012
    Geeft helemaal niks hoor, zo'n lang verhaal; vind t wel gezellig.
    Wat een leuke bezigheden heb je daar joh, super leuk voor je meis.
    Geniet ervan want de tijd vliegt
    Dikke knuffel van ons allemaal